tirsdag den 18. august 2020

Anmeldelse: Chris Carter - Skrevet i blod

Æj hvor var det fantastisk, endelig at bruge tid med Robert Hunter igen. Og Carlos Garcia. Og kriminalkommisær Blake. Jeg har savnet dem alle sammen. 

Det kræver ikke mange siders læsning før det bliver grumt. Præcis som jeg kan lide det. Jeg holdt vejret gang på gang gennem hele bogen. For mig, er dét en indikator på en virkelig god historie. 

Ved et tilfælde, bliver en morders dagbog leveret til LAPD Special Crime Unit. En dagbog fuld af detaljerede beskrivelser af grusomme mord. Det tager ikke Hunter og Garcia lang tid, at slå fast, at dagbogen er ægte og skrevet af en seriemorder. Og så begynder jagten!

Som nævnt, er det her alt det jeg sætter pris på i en krimi. En rigtig god brutal serial killer thriller, hvor der ikke er lagt fingre imellem de detaljerede beskrivelser og hvor forfatterens fantasi ikke er til den blide side. Et plot twist, som lader mig gætte med, men som samtidig ikke er til at regne ud og som først afsløres til aller sidst. En intelligent morder, som snyder ikke bare betjentene, men også læserne. Det bliver simpelthen ikke meget bedre end det her. Det eneste minus ved bogen, er at vi ikke får de brutale detaljer fra hvert eneste mord i dagbogen - jeg ville godt have haft, at samtlige var beskrevet ... haha, ja det er nok en smule twisted :) 

Denne bog var bestemt ventetiden værd. Chris Carter skuffer heller ikke denne gang. Som altid når jeg afslutter en Carter-bog, følte jeg en form for tomhed efterfølgende. Som at savne en ven. Jeg er nødt til at vente et par dage med at starte på en ny bog, for den skal lige have tid og plads til at bundfælde sig. 

6 store flotte krimiperler til “Skrevet i blod”




Du kan også følge Tine Krimitanker på Instagram og Facebook

2 kommentarer:

  1. Vorig jaar had ik een relatie die ik niet kon loslaten, maar we werden geconfronteerd met zulke enorme kansen dat ik nooit had gedacht dat ik nog van deze persoon zou horen. Ik bestelde verschillende spreuken om voor mij te casten door Dr Obodo, ik voerde ook mijn eigen spreukenwerk uit met de minnaar terug en obstakelverwijderende spreuken van Dr Obodo. Voordat hij klaar was met het uitvoeren van het spreukenwerk, begon mijn minnaar weer contact met me op te nemen, en dat was verbazingwekkend aangezien het maanden geleden was dat we contact met elkaar hadden opgenomen. In de loop van de tijd hebben we veel van onze oude wonden genezen, en we hebben nu een veel stabielere relatie dan ik me een jaar geleden ooit voor mogelijk had gehouden. De spreuken waren effectief. De zegeningen die zich hebben ontvouwd, gaan veel verder dan wat met geld te koop is. Heel erg bedankt dat je namens mij hebt gewerkt. Het brengt vrede in mijn hart wetende dat ik uw diensten tot mijn beschikking heb. Bereik hem rechtstreeks @ templeofanswer@hotmail.co.uk of mobiel: + 234-8155425481

    SvarSlet
  2. Hej der, her er en person, jeg ved, at du rent faktisk kan have en privat session og få din civilstand løst inden for et glimt af et øje, den person er den altid medfølende læge Egwali, en stavekontrol, der har brugt magisk magi til at hjælpe med at ændre liv af så mange, jeg kender i dag. Du hedder det bare, er det en kærlighedsformulering, jobkarriereforfølgelse, lidelser af forskellig art, uanset hvad der er tilfældet, har han ret til tiden til at tage sig af dig og bringe ro i dit hjem, ligesom han gjorde for mit. Du kan kontakte ham via WhatsApp / Viber + 2348122948392 /
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com Tag en privat session med ham og vær glad. Held og lykke!!

    SvarSlet