onsdag den 29. januar 2014

Lidt for stille..

Pyw ha, så gik der godtnok lige for lang tid uden nyt fra mig herinde. Det må da siges at være lidt for slapt! Min januar måned er gået med at være alt for træt, synes jeg. På mit arbejde var der drøn på efter juleferien, så jeg var helt brugt når jeg kom hjem om eftermiddagen. Yderligere har jeg problemer med nogle virkelig belastende bivirkninger af det medicin jeg får for hjernerystelsen, så jeg har fået mindre dosis for at se om det kunne hjælpe. Det har i stedet resulteret i mere hovedpine og dermed også mere træthed, men desværre ingen bedring med den irriterende bivirkning. Når jeg har hovedpine og er træt, får jeg ikke læst så meget og har heller ikke det store overskud til at få skrevet herinde, hvilket jeg er temmelig ked af. De næste par uger skal jeg helt ud af medicinen, for derefter at skifte over til en anden, så måske der fortsat bliver lidt stille, men jeg skal gøre mit bedste for at finde gode perioder og få læst og skrevet lidt alligevel :)

Jeg har da heller ikke ligget helt på den lade side med læsningen. I starten af januar gik jeg i gang med at læse en bog der hedder "Kommer aldrig mere tilbage" af Hans Koppel. Den udkommer først 17. marts, så derfor må I vente med en anmeldelse af den. Helt tilfældigt faldt jeg osse over en novelle af Chris Carter, som jeg ikke anede eksisterede. Det er en novelle som han har skrevet imellem "Dødens kunstner" og "Dødsshowet". Den er skrevet som værende den allerførste dag Robert Hunter møder op på sit job i LAPD Robbery Homicide Division og den første sag han får. Den er en hyggelig lille historie og det var sjovt at læse den. Jeg synes måske nok der gik lige lovlig meget McGyver i Hunter og han blev lige en tand for kløgtig, men til 12 kroner, så synes jeg såmænd den er pengene værd, hvis man er Carter-fan. Chris Carter siger selv, at han ikke bryder sig om at skrive noveller og har sagt nej til at skrive en nu, imens vi venter på hans næste bog, som kommer til august. Det synes jeg umiddelbart er et godt træk ;) Noveller er bare ikke det samme som en velskrevet roman. 


Tiden nærmer sig osse for årets krimimesse i Horsens, som i år ligger i weekenden d. 5. - 6. april.
Åh hvor jeg glæder mig som et lille barn!! Det er simpelthen årets højdepunkt hvad angår krimidelen i mit liv :)
På Krimifan.dk er vi godt i gang med at finde ud af hvad der skal ske på vores stand i år. Vi kender allerede til en række forfattere der kommer på besøg hos os og vi skal have styr på hvem helt præcis de forskellige forlag har med, så vi kan beslutte hvem vi mere skal invitere. Det er ikke så nemt, for der er ikke tid i programmet til alle de forfattere, som vi gerne vil have besøg af. Det er lidt øv. Det bliver super svært at vælge imellem dem, tror jeg. Der er jo virkelig mange gode!!
Vi kommer til at have konkurrencer på standen og folk kan møde forfatterne og få en snak, få taget billeder og signeret bøger. Jeg er sikker på, at det nok skal blive rigtig godt! :) :) 

Det endelige program for krimimessen kommer 5. februar..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar